Aktualności

          • Fantastyczny dzień w Poznaniu!

          • Podczas wyjazdu do Poznania uczniowie obejrzeli film „Akademia Pana Kleksa i wynalazek Filipa Golarza”. Dostarczył on wszystkim nie tylko rozrywki, ale także wzbogacił ich wiedzę o polskiej literaturze i filmie.

          • Wyjazd edukacyjny do Poznania w ramach Cyfrowej Szkoły Wielkopolskiej!

          • 28 lutego 2025 roku uczniowie klasy szóstej i siódmej, w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030, udali się do Poznania. Głównym punktem zwiedzania było Muzeum Powstania Wielkopolskiego 1918-1919, które zrobiło na wszystkich ogromne wrażenie. Pan przewodnik opowiadał fascynujące historie o przebiegu powstania, bohaterach tamtych dni i ich niezwykłych czynach. Jego opowieści ożywiły wydarzenia sprzed ponad stu lat i pozwoliły uczniom lepiej zrozumieć znaczenie tego zrywu dla historii Polski. Uczestnicy wyjazdu zobaczyli Hotel Bazar, który odegrał ważną rolę w historii Poznania, oraz Stare Miasto z koziołkami – symbolem miasta. Piękna architektura i spacer po wąskich uliczkach pozwoliły poczuć wyjątkową atmosferę tego miejsca.

          • Zabawy konstrukcyjne!

          • Poprzez angażujące zabawy konstrukcyjne, takie jak budowanie modeli, projektowanie struktur i wzorów dzieci uczą się współpracy, cierpliwości oraz podstawowych zasad inżynierii.

            Ciekawe pomysły narodziły się w trakcie zajęć STEAM. Ich autorami są uczniowie z klas II i III.

          • Szkolimy się!

          • Nauczyciele z SF Fanianowo wykazali się ogromnym zaangażowaniem podczas szkolenia na temat questów, które będą wykorzystywane do promocji naszej gminy. Dzięki kreatywnym pomysłom i wspólnej pracy, stworzą oni unikalne, interaktywne zadania, które pozwolą nie tylko na zabawę, ale także na głębsze poznanie lokalnych atrakcji. Cieszymy się, że tak wielu nauczycieli włączyło się w ten projekt, który z pewnością przyczyni się do lepszej promocji gminy!

          • Matematyka w sztuce: nieskończone piękno fraktali!

          • Czy wiesz, że w naturze istnieją nieskończone wzory, które powtarzają się wciąż i wciąż? To właśnie fraktale! Na zajęciach z matematyki artystycznej klasa IV przekonała się, że matematyka może być fascynująca i pełna niespodzianek. Uczniowie samodzielnie wykonywali nieskończony wzór, powtarzając proste kroki. To właśnie Dywan Sierpinskiego - fascynujący fraktal, który dzisiaj odkrywalismy na zajęciach. Połączyliśmy matematykę ze sztuka. Odkryliśmy, że matematyka może być nie tylko logiczna ale i piękna.

          • Miłe wiadomości!

          • Informujemy, że nasza grupa projektowa zakończyła oficjalnie krajowy program eTwinning pt. "Kiedy nasi dziadkowie byli dziećmi". Był to czas wytężonej pracy, ale również niezwykle kreatywnych działań.

            Podczas projektu powstała wirtualna galeria portretów dziadków, wspólna książka kucharska oraz książka pt. "Opowieść, która łączy pokolenia". Stworzyliśmy również własną piosenkę dla dziadków, kartki oraz prezentacje multimedialne z okazji Dnia Babci i Dziadka.

            Dziękujemy wszystkim uczestnikom za ich zaangażowanie i pasję. Każdy z Was wniósł coś wyjątkowego do projektu.

            Z dumą wręczyliśmy pamiątkowe certyfikaty wszystkim uczestnikom, które będą miłą pamiątką z tego wspólnego przedsięwzięcia.

          • Tłusty czwartek w naszej szkole!

          • Tłusty czwartek to ostatni czwartek przed Wielkim Postem, obchodzony w Polsce i innych krajach chrześcijańskich.

            Zgodnie z tradycją pączki zagościły również w naszej szkole. Pyszna, słodka przekąska umiliła długą przerwę.

            Podziękowanie dla Rady Rodziców za zakup pączków dla wszystkich dzieci.

          • Kolejny sukces!

          • Dobre wieści dla naszej społeczności!

            Informujemy, że w 2025 roku nasza szkoła otrzymała dofinansowanie w ramach Priorytetu 3 "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025"!

            Dzięki otrzymanym środkom będziemy mogli:

            wzbogacić księgozbiór biblioteki o nowe, atrakcyjne tytuły,

            zrealizować działania promujące czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży,

            doposażyć bibliotekę w nowoczesne materiały i sprzęt, który ułatwi dostęp do książek.

            To dla nas ogromna szansa na rozwój pasji czytelniczych wśród uczniów oraz promocję literatury jako kluczowego elementu edukacji i rozwoju.

            Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do uzyskania tego wsparcia!

            Zachęcamy do śledzenia naszych działań i wspólnego odkrywania magii książek.

          • Uczniowie klas 7 i 8 na lekcji online „Dopamina” – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas?"

          • W dobie wszechobecnej technologii, smartfonów i mediów społecznościowych, coraz częściej zadajemy sobie pytanie, czy to my kontrolujemy technologię, czy ona kontroluje nas. Uczniowie klas 7 i 8 naszej szkoły mieli okazję zgłębić ten temat podczas interesującej lekcji online pt. „Dopamina”.

            Czym jest dopamina?

            Dopamina to neuroprzekaźnik, który odpowiada za uczucie przyjemności i motywacji. To właśnie ona sprawia, że lubimy korzystać z mediów społecznościowych, oglądać filmy czy grać w gry. Niestety, nadmierna stymulacja dopaminy może prowadzić do uzależnienia od technologii.

            Jak technologia wpływa na naszą dopaminę?

            Media społecznościowe, gry i inne aplikacje są zaprojektowane tak, aby maksymalnie stymulować naszą dopaminę. Krótkie filmiki, kolorowe obrazki, powiadomienia – to wszystko sprawia, że chcemy więcej i więcej. W rezultacie spędzamy w sieci coraz więcej czasu, często kosztem innych aktywności.

            Higiena cyfrowa – klucz do kontroli

            Podczas lekcji uczniowie dowiedzieli się, jak dbać o higienę cyfrową i jak kontrolować czas spędzany w internecie. Oto kilka kluczowych zasad:

            Ustal limity czasu: Określ, ile czasu dziennie możesz spędzać w internecie i trzymaj się tego limitu.

            Wyłącz powiadomienia: Powiadomienia rozpraszają i zachęcają do sięgania po telefon. Wyłącz te, które nie są niezbędne.

            Rób przerwy: Regularnie odrywaj się od ekranu, wyjdź na spacer, porozmawiaj z bliskimi.

            Znajdź alternatywne aktywności: Zamiast spędzać czas w sieci, sięgnij po książkę, uprawiaj sport, rozwijaj swoje pasje.

            Świadomie korzystaj z technologii: Zastanów się, czy naprawdę potrzebujesz spędzać tyle czasu w internecie. Czy to, co robisz w sieci, jest dla ciebie wartościowe?

            Lekcja „Dopamina” była dla uczniów cenną lekcją świadomego korzystania z technologii. Uczniowie zrozumieli, że to oni mają kontrolę nad technologią, a nie odwrotnie. Przestrzeganie zasad higieny cyfrowej pozwoli im zachować równowagę i cieszyć się życiem zarówno online, jak i offline.

            Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza pomoże uczniom w codziennym funkcjonowaniu i mądrym korzystaniu z urządzeń elektronicznych.

          • Warsztaty fotograficzne w ramach projektu CSW@2030!

          • W ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030 uczniowie klasy szóstej uczestniczyli w warsztatach z Panią Anitą Grzybowską, która jest fotografem. Były one nie tylko doskonałą okazją do zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, ale także inspiracją do rozwijania pasji fotograficznej.

          • Zajęcia z Cyfrowej Szkoły Wielkopolskiej!

          • Uczniowie klasy szóstej w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030 realizują podprojekt polegający na stworzeniu hasła encyklopedycznego do Wielkopolskiej Encyklopedii Cyfrowej. Zespół przygotowuje hasło dotyczące kapitana Teofila Spychały. Jednym ze źródeł wiedzy o bohaterze był wywiad z Panem Wiesławem Chwaliszewskim - historykiem i popularyzatorem pamięci o powstańcu wielkopolskim, kapitanie Teofilu Spychale w lokalnym środowisku. Gość przyszedł do uczniów z dużą drewnianą walizką. Jak się okazało miała ona ponad sto lat i była pamiątką po kapitanie. W niej znajdowały się prawdziwe skarby. Uczniowie zobaczyli stary aparat, którym Teofil robił zdjęcia, jego zegarek, brzytew, którą się golił, świadectwo ukończenia Gimnazjum Klasycznego w Nakle nad Notecią. Były też notesiki z jego wierszami, Pismo Święte, słownik, z którym się nie rozstawał i liczne zdjęcia. To była dla wszystkich historyczna uczta. Mamy nadzieję, że nie ostatnia.

          • Zuchowa przygoda ku pamięci Roberta Baden Powella!

          • Każdego roku 22 lutego Skauci z całego świata – w tym także Skauci Europy – celebrują Dzień Myśli Braterskiej, który przypomina o wartości braterstwa, przyjaźni i wspólnoty. W piątek, tj. 21.02.2025 r. nasza Gromada Zuchowa ,,Leśne Jagody” miała przyjemność obchodzić Dzień Myśli Braterskiej w wyjątkowy sposób. Podczas zbiórki, zatytułowanej ,,Na tropie Naczelnego Skauta Świata”, dzieci miały okazję poznać historię i ideę tego ważnego święta. Po przybyciu na zbiórkę, zuchy natknęły się na tajemniczy list od samego Naczelnego Skauta Świata – Roberta Baden Powella. Ich zadaniem było rozwikłanie zagadki dotyczącej jego osoby oraz odkrycie, jakie wartości i wydarzenia były dla niego najważniejsze. I tak, rozpoczęła się wspaniała przygoda! Zuchy wyruszyły na poszukiwania, rozwiązując różnorodne zadania i szyfry. Każda z wykonanych misji przybliżała je do odkrycia tożsamości Baden Powella, a w nagrodę za ich wysiłki otrzymały fragmenty jego portretu. Z radością informujemy, że nasze dzielne zuchy świetnie poradziły sobie z zadaniami i odnalazły wszystkie ukryte koperty, które kryły cenne informacje oraz wskazówki. Dzięki ich determinacji, udało się złożyć pełny obraz Naczelnego Skauta Świata. Dziękujemy wszystkim zuchom za zaangażowanie oraz radość, którą wniosły w obchody Dnia Myśli Braterskiej. Razem tworzymy niezapomniane wspomnienia!

          • Dzień Języka Ojczystego!

          • Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego! 🎉🌍

            To doskonała okazja, by celebrować nasz język, jego bogactwo i piękno. Dziękujmy za możliwość wyrażania naszych myśli i uczuć w języku, który jest dla nas najbliższy sercu. 🌿

          • Jedna strona, nieskończone możliwości. Matematyczna sztuka w działaniu!

          • Czy kiedykolwiek słyszałeś o Wstędze Möbiusa? To niezwykły obiekt matematyczny, który ma tylko jedną stronę! Brzmi magicznie? Na dzisiejszych zajęciach z matematyki artystycznej klasa IV miała okazję samodzielnie stworzyć taki obiekt. Wstęga Möbiusa była inspiracją do stworzenia własnych, unikalnych dzieł sztuki. Powstały nawet serca. Takie zajęcia są dowodem na to, że matematyka i sztuka mogą się wzajemnie uzupełniać i inspirować.