Aplikacja Quick, Draw!
To ciekawy przykład połączenia sztucznej inteligencji i zabawy. Umożliwia użytkownikom rysowanie prostych obrazków, które system stara się rozpoznać, ucząc się jednocześnie rozpoznawania kształtów i wzorców.
Refleksja nad jej wykorzystaniem pokazuje, jak w przystępny sposób można zaprezentować działanie uczenia maszynowego – użytkownik nie tylko bawi się, ale też współtworzy bazę danych, która pomaga rozwijać sztuczną inteligencję. Quick Draw uczy, że technologia może być interaktywna, angażująca i edukacyjna, a jednocześnie pokazuje, jak ważna jest różnorodność danych w procesie trenowania modeli AI. Dzięki prostocie i humorowi aplikacja przybliża złożone zagadnienia w sposób zrozumiały dla każdego.
Korzystając z aplikacji, uczniowie rozwijają wiele umiejętności: ćwiczą myślenie kreatywne, spostrzegawczość i zdolność szybkiego podejmowania decyzji, ponieważ muszą w krótkim czasie oddać istotę przedmiotu za pomocą prostych kształtów. Uczą się również abstrakcyjnego myślenia, komunikacji wizualnej oraz rozumienia, jak działa sztuczna inteligencja – w tym jak dane wpływają na proces uczenia maszynowego. Dzięki temu aplikacja staje się nie tylko formą rozrywki, ale także nowoczesnym narzędziem edukacyjnym wspierającym rozwój kompetencji przyszłości.
