Aktualności

          • Uwaga!

          • 🎉 Mamy wspaniałą wiadomość!

            Nasz projekt „Miasto pełne liczb” otrzymał dofinansowanie w wysokości 9 842 zł w ramach II edycji programu mSilnia, realizowanego przez Fundację mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć. Spośród aż 357 zgłoszeń, nasza inicjatywa znalazła się w gronie 138 wyróżnionych projektów!

            Wniosek przygotowała i złożyła nasza nauczycielka matematyki, Pani Lidia Sroka-Polowy – serdecznie gratulujemy i dziękujemy za zaangażowanie! 📐💫

            Przed nami wyjątkowa przygoda z matematyką w roli głównej – zamieniamy nasze miasto w przestrzeń pełną liczb i inspiracji! 💪

             

          • Wiosna w kapeluszu – sztuka, ekologia i dziecięca wyobraźnia!

          • Projekt eTwinning ,,Wiosna w kapeluszu" to niezwykła podróż przez świat wyobraźni i natury, w której uczniowie klasy I zamienili kapelusze w prawdziwe dzieła sztuki. Każdy z nich stał się symbolem budzącej się do życia wiosny, pełnej kolorów, radości i kreatywnej ekspresji. Dzięki temu wyzwaniu dzieci mogły nie tylko rozwijać swoje artystyczne umiejętności, ale także odkrywać piękno otaczającego świata.

            Równie inspirującym przedsięwzięciem był ekologiczny strój, wykonany z materiałów z recyklingu, takich jak papier, plastikowe nakrętki itp. Ich pomysłowość pozwoliła na stworzenie wyjątkowego ubioru, który nie tylko przyciąga wzrok, ale także promuje świadomość ekologiczną. To doskonały dowód na to, że sztuka i troska o środowisko mogą iść w parze, ucząc dzieci, jak kreatywnie wykorzystać pozornie niepotrzebne rzeczy i inspirować innych do dbania o planetę.

            Oba wyzwania były okazją do rozwijania wyobraźni, kreatywności i wrażliwości na otaczający świat, pozostawiając niezapomniane wspomnienia oraz zachęcając do dalszej twórczej ekspresji.

          • 🌈 Latawce w górę! – Kolorowy dzień na szkolnym boisku🎉

          • Dziś szkolne boisko zamieniło się w festiwal barw i radości! Uczniowie z wielkim entuzjazmem puszczali własnoręcznie wykonane latawce, które szybowały wysoko, malując niebo feerią kolorów. Wiatr sprzyjał, a emocje sięgały zenitu!

            Najbardziej pomysłowe i starannie wykonane latawce zostały nagrodzone. Gratulujemy wszystkim uczestnikom kreatywności i zaangażowania! To był dzień pełen uśmiechów i wspaniałej zabawy. ✨🎏

            🏆 Laureaci konkursu:

            Kategoria 0-4

            1. Matylda G.

            2. Zofia J.

            3. Pola P.

            Wyróżnienia: Franciszek O.

            Kategoria 5-8

            1. Maciej H. , Miłosz G.

            2. Nikodem J., Alan G.

            3. Arkadiusz D.

            Wyróżnienia: Maja S. , Maria R. , Antonina O.

            Gratulujemy!

            Już nie możemy się doczekać kolejnej edycji! 🚀💨

          • Mitologia splata losy – razem odkrywamy historie świata!

          • 12.06.2025 r. w godzinach wieczornych odbyło się spotkanie podsumowujące działania w ramach międzynarodowego projektu eTwinning „MYTHOLOGIES AND LEGENDS PROJECT”. W projekcie wzięły udział zespoły z Turcji, Rumunii, Portugalii, Grecji, Ukrainy, Litwy, Chorwacji, Włoch i Polski. Polski zespół reprezentowany był przez Panią Marię P. - dyrektora szkoły i koordynatora współpracy międzynarodowej i Panią Annę MJ. - nauczycielkę j. angielskiego i opiekunkę Klasy Patronackiej eTwinning.

            Spotkanie to było doskonałą okazją do wymiany doświadczeń, omówienia efektów współpracy oraz prezentacji rezultatów wypracowanych przez uczniów i nauczycieli z różnych krajów.

            W trakcie realizacji projektu uczniowie zgłębiali mity i legendy z różnych kultur, rozwijali kompetencje językowe, cyfrowe oraz społeczne, a także współtworzyli wspólne materiały edukacyjne na platformie TwinSpace.

            Nauczyciele, jako aktywni uczestnicy projektu, poszerzyli swoje kompetencje w zakresie pracy metodą projektów, wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK w edukacji, a także współpracy międzynarodowej i komunikacji międzykulturowej. Projekt stał się również inspiracją do wdrażania innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych w codziennej praktyce szkolnej.

            Serdecznie dziękujemy wszystkim partnerom za zaangażowanie, kreatywność i inspirującą współpracę. Takie inicjatywy pokazują, jak wartościowa może być edukacja międzykulturowa i jak wiele daje wspólne uczenie się ponad granicami.

          • Legendy łączą, kultury inspirują – razem tworzymy historię!

          • Dzisiaj uczniowie klasy VI wzięli udział w wyjątkowym spotkaniu online z rówieśnikami z Turcji, Włoch, Rumunii, Portugalii, Grecji, Ukrainy, Polski, Litwy i Chorwacji. Odbyło się ono w ramach realizacji międzynarodowego projektu eTwinning "Mythologies and Legends". Poznawanie mitów i legend z różnych stron świata pomaga lepiej rozumieć inne kultury, tradycje i sposób myślenia. Uczą one również uniwersalnych wartości i pokazują, że mimo różnic wiele nas łączy. Podczas wideokonferencji uczniowie ze szkół partnerskich podsumowali swoją pracę w projekcie, dzielili się wrażeniami i opowiadali o działaniach, które najbardziej im się podobały. Uczniowie podkreślali, jak ważna i owocna była współpraca międzynarodowa oraz jak dużo radości sprawiła im możliwość używania języka angielskiego i korzystania z nowoczesnych narzędzi cyfrowych. To było inspirujące i pełne pozytywnej energii spotkanie.

          • 📢 Nasza szkoła wzięła udział w kampanii edukacyjnej „Błędy kształcą”! 📢

          • Uczenie się to nie tylko sukcesy, ale także wyciąganie wniosków z błędów. W ramach tej kampanii wspólnie odkrywaliśmy, jak pomyłki mogą prowadzić do lepszego zrozumienia i rozwoju.

            Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za zaangażowanie! Razem pokazujemy, że błędy to nie porażki, ale szansa na naukę. 💡📚

             

          • Kulinarna Uczta z Mistrzem Kuchni z Marchew Restauracja!

          • Nasza szkoła miała niezwykły zaszczyt gościć światowej klasy kucharza z renomowanej restauracji Marchew w Pile, który jednocześnie jest absolwentem naszej szkoły. Szef kuchni poprowadził niezapomniane warsztaty kulinarne dla naszej polsko-litewskiej grupy. To spotkanie było prawdziwą gratką dla wszystkich pasjonatów gotowania i tych, którzy dopiero odkrywają swoje kulinarne talenty.

            Arek Szulc z ogromną pasją opowiadał o swojej miłości do gotowania, dzieląc się nie tylko tajnikami sztuki kulinarnej, ale przede wszystkim inspirując do kreatywności w kuchni. Pokazał, że prawdziwa magia dzieje się, gdy z prostych, często niedocenianych składników, wyczarujemy pyszne i aromatyczne potrawy. Uczestnicy warsztatów mieli okazję nie tylko poznać nowe techniki i przepisy, ale także doświadczyć, jak wiele radości płynie z procesu tworzenia i dzielenia się jedzeniem. To było inspirujące doświadczenie, które na długo pozostanie w pamięci!

            Serdecznie dziękujemy Mistrzowi Kuchni z Restauracji Marchew za tę kulinarną podróż i cenną lekcję, która udowodniła, że gotowanie to sztuka dostępna dla każdego!

          • Uwaga!

          • Od lutego do końca kwietnia 2025 r. nasza szkoła uczestniczyła w Programie 1000-lecie Królestwa Polskiego, w ramach którego zrealizowano osiem zadań. Dzięki nim uczniowie mogli zgłębić fascynujące aspekty historii, zaczynając od panowania króla Bolesława Chrobrego. To przedsięwzięcie nie ograniczało się do nauki – było także niezwykłą przygodą, która wzbogaciła ich świadomość historyczną oraz umocniła poczucie tożsamości kulturowej. Dzięki wspólnym działaniom można było poczuć ducha dawnych czasów i lepiej zrozumieć, jak kształtowała się potęga naszego kraju. Program zakończył się sukcesem, pozostawiając niezapomniane wspomnienia oraz motywację do dalszego zgłębiania historii Polski. To była wartościowa lekcja, która na długo pozostanie w naszej pamięci i być może zainspiruje nas do kolejnych inicjatyw edukacyjnych!

          • Gratulujemy!

          • „Pasje są jak silnik – napędzają nas do działania, pozwalają się rozwijać i przekraczać granice własnych możliwości.”

            Z ogromną dumą informujemy, że uczeń naszej szkoły - Maciej Holesiński - wziął udział w Ogólnopolskim Konkursie Programistycznym GIGATHON 2025 i z sukcesem zakwalifikował się do II etapu!

            To prestiżowe wydarzenie gromadzi najbardziej utalentowanych młodych programistów z całej Polski. Maciek swoją determinacją, kreatywnością i pasją do kodowania udowodnił, że warto stawiać sobie ambitne cele i konsekwentnie do nich dążyć.

            Trzymamy kciuki za rozwijanie pasji i życzymy Maciejowi wielu kolejnych sukcesów!

          • Edukacja przyszłości!

          • Miałam przyjemność uczestniczyć w uroczystej gali z okazji 20-lecia programu eTwinning. Jako dyrektor szkoły i ambasador eTwinning z dumą świętowałam dwie dekady współpracy nauczycieli i uczniów z całej Europy.

            Podczas wydarzenia wręczono nagrody za najlepsze projekty – gratulacje dla wszystkich nagrodzonych!

            Uroczystość uświetniło także wystąpienie Pani Minister Edukacji Barbary Nowackiej.

            To był dzień pełen inspiracji i wzruszeń. Cieszę się, że mogłam być częścią tej wyjątkowej społeczności.

            Maria Pirecka

          • Festynie Gromad Zuchowych z Hufca ZHP Piła!

          • W dniu wczorajszym 20. Gromada Zuchowa ,,Leśne Jagody” uczestniczyła w Festynie Gromad Zuchowych z Hufca ZHP Piła, który odbył się w Gleśnie. Celem spotkania było krzewienie przyjaźni wśród zuchów, kultywowanie tradycji, integracja gromad, popularyzowanie pieszej turystyki, ukazanie walorów i zabytków Glesna oraz dobra zuchowa zabawa. Dziękujemy organizatorom za doskonałą organizację festynu, zaangażowanie oraz stworzenie wyjątkowej atmosfery. To wydarzenie z pewnością dostarczyło zuchom wielu niezapomnianych chwil, pełnych radości, przygody i nauki. Serdeczne podziękowania kierujemy również w stronę rodziców. Dziękujemy za wsparcie, współpracę i za to, że zawsze jesteście gotowi towarzyszyć dzieciom w ich harcerskich przygodach!

          • Silverado City w Bożejewiczkach!

          • Moc wrażeń z dzikiego zachodu przywożą dzieci z klas 1-3 z Silverado City w Bożejewiczkach. Pogoda dopisała, kowboje towarzyszyli na każdym kroku, a szeryf dzielnie strzegł prawa w miasteczku. Pokazy z końmi i napad na bank na długo pozostaną w pamięci.

          • Testowanie czujnika odległości na zajęciach informatyki!

          • Dziś na zajęciach dodatkowych z informatyki prowadzonych w ramach projektu #WłączeniWGminieŁobżenica uczniowie mieli okazję przetestować czujniki odległości przy użyciu mikrokontrolerów Photon. Sprawdzaliśmy, jak działa pomiar dystansu do obiektów, analizowaliśmy dane i eksperymentowaliśmy z różnymi warunkami otoczenia.

            To świetna okazja, by połączyć programowanie z praktyką i zrozumieć, jak technologia działa w rzeczywistości!

          • Gratulujemy!

          • Uczniowie naszej szkoły, mieli zaszczyt reprezentować placówkę w gminnym konkursie „Wiem, gdzie mieszkam” organizowanym przez Szkołę Podstawową im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Dźwiersznie Małym.

            Drużyna w składzie: Marika Łabich-Fąs, Martyna Pabisiak, Isabel Haupenthal Kupper - grupa starsza, Alan Gapa, Nikodem Janiak oraz Maciej Holeśiński - grupa młodsza, wykazała się doskonałą wiedzą na temat naszej małej ojczyzny.

            Rywalizacja odbywała się w dwóch kategoriach wiekowych – klasy IV-VI oraz VII-VIII. W pierwszej kategorii nasi uczniowie zajęli czwarte miejsce, a w drugiej trzecie. Zakres konkursu obejmował zagadnienia związane z geografią, historią oraz współczesnością gminy Łobżenica. Uczestnicy mierzyli się z rozpoznawaniem obiektów i zabytków, odczytywaniem map oraz pytaniami dotyczącymi postaci związanych z regionem.

            Gośćmi honorowymi wydarzenia byli przewodnicząca jury, pani Zdzisława Bosak-Kawa oraz tajemniczy gość, którego tożsamość była jednym z konkursowych zadań – pan Antoni Kapeja.

            Konkurs cechowała niezwykle wyrównana rywalizacja, a różnice punktowe między drużynami były minimalne. Wszyscy uczestnicy wykazali się świetnym przygotowaniem i ogromną wiedzą o swoim regionie.

            Nasza drużyna godnie reprezentowała szkołę, zdobywając cenne doświadczenie i poszerzając swoją wiedzę o lokalnym dziedzictwie. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za zaangażowanie!

          • Dziękujemy!

          • Dziękujemy wszystkim, którzy byli z nami – za uśmiechy, dobre słowo i serdeczną atmosferę.

            Szczególne podziękowania kierujemy do wszystkich zaangażowanych osób i instytucji – bez Was to wydarzenie nie byłoby możliwe!

            To był dzień, który pokazał, że razem naprawdę raźniej! Do zobaczenia za rok!

          • „Spotkanie dwóch kultur jest jak spotkanie dwóch strumieni – razem mogą stworzyć coś pięknego i nowego.”

          • Wizyta naszych Gości z Litwy odbyła się w ramach projektu Erasmus+ Nr 2024-1-LT01-KA122-SCH-000218613

            “Inclusive Harmony: Connecting Cultures Through Collaboration of Music, Languages and Technologies”.

            Drodzy Nauczyciele i Uczniowie z Litwy,

            z całego serca dziękujemy Wam za ten wspólnie spędzony tydzień w Szkole Podstawowej w Fanianowie. Wasza obecność była dla nas ogromną radością i cennym doświadczeniem. Cieszymy się, że mogliśmy razem uczyć się, rozwijać pasje, poznawać nasze kultury i budować nowe przyjaźnie.

            Mamy nadzieję, że pobyt w naszej szkole i w Polsce pozostawi w Waszych sercach piękne wspomnienia. Życzymy Wam bezpiecznej podróży oraz wielu sukcesów w dalszej nauce i pracy. Do zobaczenia – mamy nadzieję – wkrótce!

            Z serdecznymi pozdrowieniami,

            Dyrektor, Nauczyciele i Uczniowie

            Szkoły Podstawowej w Fanianowie

          • Prezentacja haseł w ramach projektu „Cyfrowa Encyklopedia Wielkopolski 2030”

          • 29.05.2025 odbyła się prezentacja haseł przygotowanych przez dwie grupy biorące udział w projekcie „Cyfrowa Encyklopedia Wielkopolski 2030”. Uczniowie z zaangażowaniem przedstawili efekty swojej pracy, pokazując, jak dokumentują historię i dziedzictwo kulturowe regionu.

            Pierwsza grupa realizowała projekt pod tytułem „Opowieści z izby muzealnej”, którego celem było zgłębianie historii i tradycji poprzez bezpośredni kontakt z eksponatami oraz dokumentami. Ich prezentacja obejmowała film ukazujący proces tworzenia hasła encyklopedycznego. Widzowie mogli zobaczyć, jak uczniowie krok po kroku zbierali materiały, analizowali źródła i redagowali tekst, by stworzyć rzetelne i angażujące opracowanie. Film pozwolił uczestnikom wydarzenia zrozumieć, ile pracy i zaangażowania wymagało przygotowanie treści, a także jak wielką wartość ma badanie lokalnej historii.

            Druga grupa skupiła się na haśle dotyczącym Teofila Spychały, jednej z ważnych postaci w dziejach Wielkopolski. W trakcie prezentacji uczniowie przedstawili zgromadzone materiały i omówili najważniejsze aspekty jego życia oraz działalności. W wystąpieniu nie zabrakło ciekawostek, które dodatkowo wzbogaciły narrację. Dzięki starannej analizie źródeł oraz twórczemu podejściu do tematu, prezentacja była interesująca i inspirująca dla wszystkich obecnych.

            Projekt „Cyfrowa Encyklopedia Wielkopolski 2030” to doskonały przykład tego, jak młodzież może aktywnie uczestniczyć w odkrywaniu i dokumentowaniu lokalnej historii. Zaangażowanie uczniów w badania, tworzenie treści i ich prezentację pokazuje, że historia regionu jest żywa i nadal inspiruje kolejne pokolenia. Dzięki ich pracy powstają wartościowe materiały, które staną się trwałym elementem edukacyjnego i kulturowego dorobku Wielkopolski.